Σαββάτο 29 Απριλίου 2017 12:20
MedInfo
Εκτύπωση σελίδας  Στείλ'το σε φίλο 
 


Θεματική Αναζήτηση:


Νέα Υγείας
Η διαφήμιση των φαρμάκων στο ευρύ καταναλωτικό κοινό.
Πηγή: Reuters Health   
Δημοσιεύθηκε: Στις 23/06/2008 ώρα: 09:40
Μικρότερη γραμματοσειρά Επαναφορά γραμματοσειράς Μεγαλύτερη γραμματοσειρά
Όπως μας ενημερώνει το Reuters Health, μια επιτροπή ειδικών εξωτερικών συνεργατών από το FDA των ΗΠΑ (είναι ο κορυφαίος οργανισμός ελέγχου φαρμάκων – αντίστοιχος του δικού μας ΕΟΦ), δήλωσε ότι οι διαφημίσεις προς το καταναλωτικό κοινό και ιδιαίτερα προς τους ηλικιωμένους, θα πρέπει να εξεταστούν με μεγάλη προσοχή ώστε να εντοπιστούν οι αλλαγές που αυτές οι διαφημίσεις μπορεί να προκαλέσουν στην συμπεριφορά των καταναλωτών.
«Πρόκειται για το πώς κατανοούν και πως τα χρησιμοποιούν» δήλωσε η Ellen Peters, μέλος της επιτροπής και ερευνήτρια από το Oregon.

Τα δεδομένα που υπάρχουν μας λένε ότι οι διαφημίσεις των συνταγογραφούμενων φαρμάκων ωθούν τους πολίτες να επισκεφθούν τους γιατρούς τους, αλλά δεν είναι ξεκάθαρο το πόσο οι πολίτες κατανοούν τα οφέλη και τους πιθανούς κινδύνους από την χρήση των φαρμάκων που προωθούνται από τις φαρμακευτικές εταιρείες.

Το FDA αναζητεί στοιχεία καθώς ετοιμάζεται να κάνει εισήγηση στο κογκρέσο σχετικά με την επίδραση των διαφημίσεων στους πολίτες και ειδικότερα στους ηλικιωμένους, τα παιδιά, τους έγχρωμους, αλλά και τις διάφορες εθνικές μειονότητες. Η υπάρχουσα νομοθεσία επιτρέπει στο FDA να ζητά και να βλέπει τις διαφημίσεις πριν αυτές παρουσιαστούν στους πολίτες  και να επιβάλει πρόστιμα αν μια διαφήμιση δημιουργεί παραπληροφόρηση.

Σύμφωνα με τον Kristin Davis, αναπληρωτή διευθυντή του τμήματος Μάρκετινγκ και Διαφήμισης του FDA, την χρονιά που μας πέρασε 68.000 προωθητικές ενέργειες, ανάμεσα τους εμπορικές διαφημίσεις, υποβλήθηκαν για έγκριση στο FDA. Αν τα πράγματα ήταν ιδανικά θα έπρεπε να ελέγχονται όλες οι προσπάθειες, αλλά με δεδομένο τον περιορισμένο αριθμό προσωπικού ο οργανισμός προσπαθεί να ελέγξει εκείνες τις προωθητικές δραστηριότητες που έχουν την μεγαλύτερη επίδραση στους πολίτες. Οι φαρμακευτικές εταιρείες ξόδεψαν το 2005 $29,9 για διαφήμιση, δείγματα και πωλητές, προκειμένου να προωθήσουν τα προϊόντα τους, σύμφωνα με μια μελέτη του Εθνικού Ινστιτούτου για την Υγεία που δημοσιεύτηκε πέρσι.

Περισσότερα από $4 δις ξοδεύτηκαν για διαφήμιση των φαρμάκων απευθείας στους πολίτες, σε σύγκριση με τα $429 που δαπανήθηκαν για διαφημίσεις στους γιατρούς. Οι νομικοί προσπαθούν να διερευνήσουν αν οι φαρμακευτικές εταιρείες κάνουν χρήση διαφημιστικών «τεχνασμάτων» προκειμένου να υποβαθμίσουν τους κινδύνους και να υπερτονίσουν τα οφέλη ενός φαρμακευτικού προϊόντος.

Εξυπακούεται ότι οι φαρμακευτικές εταιρείες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές όταν κάνουν προσπάθειες να προωθήσουν τα προϊόντα τους προς τους πολίτες. Κατά την ταπεινή μας μάλιστα άποψη η υπόθεση της διαφήμισης συνταγογραφούμενων φαρμάκων απευθείας στους πολίτες είναι κατακριτέα. Ο λόγος είναι πολύ απλός. Η υπόθεση της επιλογής ενός φαρμάκου για μια συγκεκριμένη πάθηση είναι μια διαδικασία απόφασης που αφορά την εκτίμηση του κινδύνου από την μη λήψη ενός φαρμάκου (αντιμετώπιση της πάθησης με άλλα μέσα – για παράδειγμα δίαιτα, άσκηση, κλπ) και του κινδύνου από την λήψη του (ανεπιθύμητες ενέργειες, αλληλεπιδράσεις, συνυπάρχουσες παθήσεις ή άλλες προσωπικές ιδιαιτερότητες). Για να ληφθεί μια τέτοια απόφαση απαιτείται εξειδικευμένη και σε βάθος γνώση, τόσο των παθήσεων και της λειτουργίας του ανθρώπινου σώματος, όσο και των φαρμάκων. Στην εποχή μάλιστα του «πληροφοριακού πληθωρισμού» η ενημέρωση και η αξιολόγηση της πληροφορίας καθίσταται δύσκολή ακόμα και για τους ειδικούς (επαγγελματίες της υγείας).

Πως είναι λοιπόν δυνατόν να αφεθεί η υπόθεση της θεραπείας των χρόνιων και σοβαρών ασθενειών στον πολίτη που ενημερώνεται μέσα από μια διαφήμιση. Θα πουν ίσως κάποιοι ότι η διαφήμιση αποτελεί απλή προσπάθεια για ενημέρωση του πολίτη και δεν αφαιρείται η υποχρέωση και το δικαίωμα του γιατρού να συνταγογραφεί το φάρμακο που θεωρεί καταλληλότερο για την αντιμετώπιση μιας πάθησης. Εμείς πιστεύουμε όμως ότι η μισή αλήθεια, και πολλές φορές μόνο το «καλλωπισμένο» ψέμα, που εμπεριέχει μια διαφήμιση, μπορεί να δυσκολέψει σημαντικά την διαδικασία λήψης απόφασης χορήγησης ενός φαρμάκου από τον γιατρό ή από τον φαρμακοποιό στον ασθενή, λόγω της εμπλοκής του ασθενούς σε συζητήσεις που δεν έχουν καμία σχέση με την διαδικασία λήψης ιστορικού του ασθενούς, διάγνωσης και θεραπείας. Εξ’ άλλου οι ενδείξεις που υπάρχουν από τις πρώτες έρευνες, που αφορούν την επίδραση των διαφημίσεων προς τους πολίτες, είναι αρνητικές (στοιχεία έχουν δημοσιευτεί σε παλαιότερο τεύχος της εφημερίδας).
Επιστροφή


Αναλύσεις - Μελέτες
Γρίπη - H1N1
Παιδεία και Κοινωνία
Ασφαλιστικό
Ασφαλιστικό - Κόμματα
Ασφαλιστικό - Οικονομία

Μας ενδιαφέρει όλους
Διατροφή
Αλλεργίες
Aids / HIV
Διαβήτης
Ισορροπημένη Διατροφή
Εγκυμοσύνη
Καρδιολογικά Θέματα
Καρκίνος
Ουρολογικά Θέματα
Παχυσαρκία
Πνεύμονας...Ζωής
Οφθαλμολογία
Σεξουαλική Υγεία
Στοματική Υγιεινή
Το Γνωρίζατε αυτό;
Ορθοπεδικά Θέματα
Περιοχή μελών
* Ξέχασα τον κωδικό
*Εγγραφή νέου μέλους
Θέματα
Υγεία & Οικογένεια
Υγεία & Πρόληψη
Υγεία & Άντρας
Υγεία & Γυναίκα
Υγεία & Παιδί
Υγεία & 3η Ηλικία
Υγεία & Ομορφιά
Υγεία & 4 Εποχές
Υγεία & Διατροφή
Υγεία & Ευ Ζήν
Υγεία & Sex
Ψυχική Υγεία

Newsletter
Newsletter
Αρχική Σελίδα | Όροι Χρήσης | Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Οι πληροφορίες οι οποίες παρέχονται στον διαδικτυακό τόπο medinfo.gr δέν έχουν συμβουλευτικό,
αλλά καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα. Παρακαλόύμε συμβουλευτείτε τον ιατρό σας.


© 2017 Medinfo   Κατασκευή ιστοσελίδων: ATnet Communications Α.Ε.