Τρίτη 23 Μαΐου 2017 06:08
MedInfo
Εκτύπωση σελίδας  Στείλ'το σε φίλο 
 


Θεματική Αναζήτηση:


Νέα Υγείας
Ο μεσημεριανός ύπνος βοηθά τη μάθηση
Επιμέλεια: Δ. Πανταζής - Φαρμακοποιός 
Πηγή: Economist   
Δημοσιεύθηκε: Στις 26/03/2010 ώρα: 11:17
Μικρότερη γραμματοσειρά Επαναφορά γραμματοσειράς Μεγαλύτερη γραμματοσειρά
Όπως μας ενημερώνει το περιοδικό Economist, ερευνητές δηλώνουν ότι ο μεσημεριανός ύπνος προετοιμάζει τον εγκέφαλο για μάθηση. Ήταν ήδη γνωστό ότι αυτοί που παίρνουν ένα «μεσημεριανό υπνάκο» έχουν μειωμένες πιθανότητες να πεθάνουν από παθήσεις της καρδιάς.
Τώρα όμως οι έρευνες του Mathew Walker και των συνεργατών του από το πανεπιστήμιο Berkeley της Καλιφόρνια βρήκαν ότι όσοι κοιμούνται το μεσημέρι έχουν και καλλίτερη μνήμη. Όσοι λοιπόν παίρνουν ένα υπνάκο μετά το γεύμα θέτουν τον εγκέφαλο τους σε κατάσταση μάθησης, αποκαλύπτει ο Dr. Mathew Walker.

Ήδη γνωρίζαμε για τον ύπνο και τις ευεργετικές του ιδιότητες. Είναι όμως σημαντικό ότι, σύμφωνα με την έρευνα του Δρ. Mathew Walker, στην οποία έλαβαν μέρος 39 εθελοντές, οι άνθρωποι που είχαν κοιμηθεί το μεσημέρι βελτίωναν την ικανότητα τους για μάθηση και ήταν πιο αποτελεσματικοί το βράδυ σε σχέση με εκείνους που δεν είχαν ξεκουράσει τον εγκέφαλο τους και συνέχισαν να εργάζονται το απόγευμα. Φαίνεται δηλαδή ότι αυτή η ανάπαυση «καθαρίζει» τον εγκέφαλο από την βραχυχρόνια μνήμη και τον προετοιμάζει να υποδεχτεί νέες πληροφορίες.

Η ιδεατή διάρκεια μεσημεριανού ύπνου, ακολουθεί ένα κύκλο μεταξύ 90 – 100 λεπτών, μας ενημερώνει το Economist. Τα οφέλη αυτού του ύπνου, σύμφωνα με τον Δρ. Mathew Walker, ισοδυναμούν με τον ύπνο μίας ολόκληρης νύκτας και προειδοποιεί ότι, ο ύπνος δεν πρέπει να γίνεται αργά, κατά την διάρκεια της ημέρας ή να «μπερδεύεται» με τον βραδινό ύπνο.

Αγαπητοί αναγνώστες τώρα πράγματι κατάλαβα γιατί η αφρόκρεμα των παιδιών μας, που πετυχαίνουν στο πανεπιστήμιο έχουν κατά κανόνα χαμηλές επιδόσεις στις ακαδημαϊκές τους σπουδές. Το πρωί μάθημα, αμέσως μετά μεσημεριανό στα γρήγορα και φυσικά φροντιστήριο. Επιστροφή στις 10 η ώρα το βράδυ (στην καλλίτερη περίπτωση) και προετοιμασία για την επόμενη ημέρα.

Ύπνος από τις 01:00 έως 07:30.

Αν η έρευνα του Δρ. Mathew Walker επιβεβαιωθεί και από άλλες μελέτες, τότε ξέρουμε ότι αυτό που κάνουμε (ηθελημένα ή άθελα) στα παιδιά μας, είναι μια προσπάθεια εξάλειψης της ικανότητας μάθησης του εγκεφάλου.

Είναι πράγματι δραματικό το γεγονός ότι, σχεδόν κάθε δραστηριότητα ή ενέργεια που έχουμε καθιερώσει για να αυξήσουμε την «παραγωγικότητα» ή να «αναπτύξουμε» την οικονομία βρίσκεται σε αντίθεση με την ίδια την φύση του ανθρωπινού οργανισμού και διαταράσσει την ισορροπία του. Εμείς τι άλλο να πούμε…;
Επιστροφή


Αναλύσεις - Μελέτες
Γρίπη - H1N1
Παιδεία και Κοινωνία
Ασφαλιστικό
Ασφαλιστικό - Κόμματα
Ασφαλιστικό - Οικονομία

Μας ενδιαφέρει όλους
Διατροφή
Αλλεργίες
Aids / HIV
Διαβήτης
Ισορροπημένη Διατροφή
Εγκυμοσύνη
Καρδιολογικά Θέματα
Καρκίνος
Ουρολογικά Θέματα
Παχυσαρκία
Πνεύμονας...Ζωής
Οφθαλμολογία
Σεξουαλική Υγεία
Στοματική Υγιεινή
Το Γνωρίζατε αυτό;
Ορθοπεδικά Θέματα
Περιοχή μελών
* Ξέχασα τον κωδικό
*Εγγραφή νέου μέλους
Θέματα
Υγεία & Οικογένεια
Υγεία & Πρόληψη
Υγεία & Άντρας
Υγεία & Γυναίκα
Υγεία & Παιδί
Υγεία & 3η Ηλικία
Υγεία & Ομορφιά
Υγεία & 4 Εποχές
Υγεία & Διατροφή
Υγεία & Ευ Ζήν
Υγεία & Sex
Ψυχική Υγεία

Newsletter
Newsletter
Αρχική Σελίδα | Όροι Χρήσης | Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Οι πληροφορίες οι οποίες παρέχονται στον διαδικτυακό τόπο medinfo.gr δέν έχουν συμβουλευτικό,
αλλά καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα. Παρακαλόύμε συμβουλευτείτε τον ιατρό σας.


© 2017 Medinfo   Κατασκευή ιστοσελίδων: ATnet Communications Α.Ε.