Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017 23:55
MedInfo
Εκτύπωση σελίδας  Στείλ'το σε φίλο 
 


Θεματική Αναζήτηση:


Νέα Υγείας
H κατανάλωση κρέατος μετά τη νηστεία
Επιμέλεια: Ομάδα Medinfo.gr 
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ   
Δημοσιεύθηκε: Στις 26/04/2011 ώρα: 08:48
Μικρότερη γραμματοσειρά Επαναφορά γραμματοσειράς Μεγαλύτερη γραμματοσειρά
Το Πάσχα τελείωσε και μαζί τελείωσαν και οι μέρες της νηστείας. Οι διατροφολόγοι εφιστούν την προσοχή όσων νηστεύουν, καθώς η απότομη πρόσληψη ζωικής πρωτεΐνης μετά τη νηστεία και η ξαφνικά μεγάλη ποσότητα τροφής και ποτού, οδηγεί σε τροφικές δηλητηριάσεις.

Ας δούμε τι συμβαίνει με το κρέας.

"Το κρέας περιέχει πρωτεΐνες, κατά τη διάσπαση των οποίων δημιουργούνται αμινοξέα, που με τη σειρά τους διασπώνται σε άλλα στοιχεία, ένα απ' αυτά και η αμμωνία. Κατά τη διάσπαση των πρωτεϊνών απελευθερώνεται αμμωνία, η οποία αποβάλλεται από τα ούρα, με τη μορφή της ουρίας. Για να απελευθερωθεί η ουρία, ο οργανισμός χρησιμοποιεί κάποια ένζυμα. Η μειωμένη πρόσληψη πρωτεϊνών κατά τη νηστεία μειώνει και τα ποσοστά έκκρισης αυτών των ενζύμων, αφού δεν τα χρειάζεται σε ποσότητες. Όταν εμείς, την Κυριακή του Πάσχα, καταναλώσουμε υπερβολικές ποσότητες πρωτεϊνούχων τροφίμων, τότε το σώμα μας δεν μπορεί να διαχειριστεί το πλεόνασμα της αμμωνίας, μιας και δεν προλαβαίνει να αυξήσει την έκκριση των ενζύμων αυτών, με αποτέλεσμα να διαχέεται η περίσσια αμμωνία στο αίμα και να μην αποβάλλεται. Συνέπεια όλων αυτών; Η δυσπεψία και η τοξικότητα", εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η διαιτολόγος- διατροφολόγος, μέλος της επιστημονικής ομάδας "Διατροφή" και του Ινστιτούτου Διατροφικών Μελετών και Ερευνών, Κική Γούτα.

Μύθοι και συμβουλές για τη νηστεία
Είναι μύθος ότι η νηστεία παχαίνει, όπως μύθος είναι και το ότι δεν υπάρχει ποικιλία νηστίσιμων τροφίμων, αναφέρει από την πλευρά της η προϊσταμένη του τμήματος Διατροφής του Ιατρικού Διαβαλκανικού Κέντρου, διαιτολόγος- διατροφολόγος, Μαρία Κοκκίνου.

Μύθος επίσης είναι και ότι το ταχίνι, το μέλι και τα φρούτα παχαίνουν. "Κατά τη νηστεία δεν χορταίνω, άρα τρώω υπερβολικές ποσότητες", είναι ένα άλλος μύθος ή δικαιολογία, που χρησιμοποιούν όσοι νηστεύουν.

Η ποσότητα μετράει, επισημαίνει η κ. Κοκκίνου και συνιστά να μην υπερκαταναλώνουμε κανένα τρόφιμο κατά τη νηστεία και να αποφεύγουμε το τσιμπολόγημα στο χρόνο που μεσολαβεί μεταξύ των γευμάτων.

Επιστροφή


Αναλύσεις - Μελέτες
Γρίπη - H1N1
Παιδεία και Κοινωνία
Ασφαλιστικό
Ασφαλιστικό - Κόμματα
Ασφαλιστικό - Οικονομία

Μας ενδιαφέρει όλους
Διατροφή
Αλλεργίες
Aids / HIV
Διαβήτης
Ισορροπημένη Διατροφή
Εγκυμοσύνη
Καρδιολογικά Θέματα
Καρκίνος
Ουρολογικά Θέματα
Παχυσαρκία
Πνεύμονας...Ζωής
Οφθαλμολογία
Σεξουαλική Υγεία
Στοματική Υγιεινή
Το Γνωρίζατε αυτό;
Ορθοπεδικά Θέματα
Περιοχή μελών
* Ξέχασα τον κωδικό
*Εγγραφή νέου μέλους
Θέματα
Υγεία & Οικογένεια
Υγεία & Πρόληψη
Υγεία & Άντρας
Υγεία & Γυναίκα
Υγεία & Παιδί
Υγεία & 3η Ηλικία
Υγεία & Ομορφιά
Υγεία & 4 Εποχές
Υγεία & Διατροφή
Υγεία & Ευ Ζήν
Υγεία & Sex
Ψυχική Υγεία

Newsletter
Newsletter
Αρχική Σελίδα | Όροι Χρήσης | Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Οι πληροφορίες οι οποίες παρέχονται στον διαδικτυακό τόπο medinfo.gr δέν έχουν συμβουλευτικό,
αλλά καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα. Παρακαλόύμε συμβουλευτείτε τον ιατρό σας.


© 2017 Medinfo   Κατασκευή ιστοσελίδων: ATnet Communications Α.Ε.