Τρίτη 23 Μαΐου 2017 06:05

Βρήκαν την αιτία της φαλάκρας - και ετοιμάζουν φάρμακο...
Πηγή: Υγεία - Τα νέα
Δημοσιεύθηκε: Στις 22/03/2012 ώρα: 09:37
Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν πως μία πρωτεΐνη είναι τελικά υπεύθυνη για την φαλάκρα - και τα ακόμα καλύτερα νέα είναι πως ήδη έχουν επινοηθεί (για άλλο λόγο) φάρμακα που την αδρανοποιούν και τα οποία δοκιμάζονται σε ανθρώπους.
Πρακτικά αυτό σημαίνει πως μία λοσιόν που θα διατηρεί το τριχωτό της κεφαλής μπορεί κάλλιστα να βρίσκεται στο εμπόριο σε λιγότερο από πέντε χρόνια. Πιστεύεται ότι αυτή η λοσιόν θα σταματά τη φαλάκρα εν τη γενέσει της και ίσως θα οδηγεί στην ανάπτυξη νέων μαλλιών. Την ανακάλυψη έκαναν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, οι οποίοι ανέλυσαν του θυλάκους των τριχών σε άντρες με φαλάκρα. Όπως διαπίστωσαν, τα επίπεδα μιας προσταγλανδίνης που λέγεται PDG2 ήταν τρεις φορές υψηλότερα στις περιοχές όπου η τριχοφυΐα τους είχε αραιώσει. Στη συνέχεια, πραγματοποιώντας πειράματα σε ποντίκια κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πρωτεΐνη αυτή διακόπτει την ανάπτυξη των μαλλιών, γράφουν στην επιθεώρηση «Science Translational Medicine». Και αυτό, διότι ποντίκια που εκτράφηκαν με τρόπο ώστε να παράγουν υψηλά επίπεδα της πρωτεΐνης, έχασαν ολόκληρο το τρίχωμά τους, ενώ τα ανθρώπινα μαλλιά που μεταμοσχεύθηκαν σε άλλα ποντίκια έπαψαν να αναπτύσσονται όταν αυξήθηκαν τα επίπεδα της πρωτεΐνης. Η πρωτεΐνη αυτή δρα δεσμεύοντας έναν υποδοχέα στα κύτταρα των τριχοθυλακίων. Προγενέστερη μελέτη της ίδιας ερευνητικής ομάδας είχε αποκαλύψει ότι οι φαλακροί άντρες διαθέτουν τριχοθυλάκια ικανά να παράγουν μαλλιά, αλλά αυτά δεν έχουν ωριμάσει. Πιστεύεται ότι η PGD2 εμποδίζει την ωρίμανση των τριχοθυλακίων και ότι η αναχαίτιση της δράσης της θα αντιστρέψει το πρόβλημα, σταματώντας την τριχόπτωση. Φάρμακα που δεσμεύουν την PGD2 δοκιμάζονται ήδη σε ανθρώπους, από φαρμακευτικές εταιρείες που αναζητούν νέες θεραπείες για το άσθμα. Αν και τα φάρμακα αυτά έχουν αυτή τη στιγμή μορφή δισκίων, είναι εφικτό να μετατραπούν σε «τοπικά διαλύματα» - κρέμες ή λοσιόν, δηλαδή, που θα αλείφονται στο κρανίο. Για να γίνουν όλ’ αυτά απαιτείται ακόμα πολλή δουλειά, σύμφωνα με τους ερευνητές, αλλά μία θεραπεία για την φαλάκρα δεν αποκλείεται να βρίσκεται στο εμπόριο πριν περάσει μία πενταετία. «Πιστεύουμε ότι ένα τέτοιο φάρμακο σίγουρα θα αποτρέπει την φαλάκρα, αλλά δεν είμαστε βέβαιοι εάν θα επιτρέπει την ανάπτυξη νέων μαλλιών», διευκρίνισε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Τζωρτζ Κωτσαρέλης, καθηγητής και διευθυντής του Τμήματος Δερματολογίας του πανεπιστημίου. Και πρόσθεσε πως μελέτες στο εργαστήριο έδειξαν ότι η θεραπεία θα μπορούσε να βοηθήσει και τις γυναίκες με τριχόπτωση, αλλά αυτό πρέπει να επιβεβαιωθεί με αντίστοιχη έρευνα σε εθελόντριες. Τα νέα ευρήματα έχουν ευρύτερη σημασία, καθώς η τριχόπτωση έχει κοινή χημεία με τον καρκίνο του δέρματος και την επούλωση των πληγών. Οι περισσότεροι άντρες αρχίζουν να χάνουν τα μαλλιά τους στην μέση ηλικία, με το περίπου 80% των ανδρών να έχουν αποκτήσει κάποιου βαθμού φαλάκρα μέχρι τα 70 τους χρόνια.