Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2018 14:00
MedInfo
Εκτύπωση σελίδας  Στείλ'το σε φίλο 
 



Θεματική Αναζήτηση:


Ισορροπημένη Διατροφή
Νερό και ...Υγεία
Επιμέλεια: Μαρία Κουφάκη (MSc) - Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος 
Πηγή: www.dietmet.gr   
Δημοσιεύθηκε: Στις 25/11/2007 ώρα: 14:03
Μικρότερη γραμματοσειρά Επαναφορά γραμματοσειράς Μεγαλύτερη γραμματοσειρά
Το νερό είναι απαραίτητο συστατικό για την διατήρηση της ζωής και την σωστή λειτουργία του οργανισμού.

Το νερό αντικαθιστά τις καθημερινές απώλειες σε υγρά που συμβαίνουν στο δέρμα μας, στους πνεύμονές μας, στα κόπρανα και στα ούρα μας.
Όταν γεννιόμαστε το 75% του σώματος μας αποτελείται από νερό. Το ποσοστό του νερού που βρίσκεται στο σώμα μας διαφέρει στους άνδρες και στις γυναίκες.

Πιο συγκεκριμένα το σώμα ενός μέσου ενήλικα άνδρα αποτελείται από 60-65% νερό ενώ στη μέση ενήλικη γυναίκα το νερό εκπροσωπεύει το 50-55% του σωματικού της βάρους.
Η διαφορά αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι ο μέσος άνδρας έχει μεγαλύτερο ποσοστό μυίκής μάζας από την μέση γυναίκα. Καθότι λοιπόν ο μυϊκός ιστός αποτελείται από νερό σε ποσοστό 80% οι άνδρες έχουν υψηλότερο ποσοστό νερού στο σώμα τους από τις γυναίκες.

Ποιες οι λειτουργίες του νερού στο ανθρώπινο σώμα;
Στο μέσο άνθρωπο το νερό κατανέμεται μέσα στα κύτταρα μας (ενδοκυτταρικό νερό) αποτελώντας το 38.4% του βάρους του σώματος, και έξω από τα κύτταρά μας (εξωκυτταρικό νερό) αποτελώντας το 24.9% του βάρους του σώματος μας.

Οι πιο βασικές λειτουργίες του νερού σχετίζονται με:
• Την ενυδάτωση των ιστών του σώματος μας.
• Την διάλυση όλων των θρεπτικών συστατικών και την αποβολή των τοξίνων από τον οργανισμό μας.
• Την προστασία των οργάνων και των ιστών μας.
• Την πρόληψη της δυσκοιλιότητας.
• Την πέψη και τον μεταβολισμό των θρεπτικών συστατικών.
• Την ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος.
• Την λίπανση των αρθρώσεων και την ισορροπημένη λειτουργία των νεφρών και του ήπατος.
• Την μεταφορά όλων των θρεπτικών συστατικών και του οξυγόνου στο αίμα μας.

Από όλα τα παραπάνω καταλαβαίνουμε την σημαντικότητα της επίγνωσης της κατάστασης υδάτωσης του σώματος μας, καθότι ακόμη και μια μικρή απώλεια 1-2 λίτρων νερού μπορεί να έχει τεράστιες επιπτώσεις στην λειτουργία του οργανισμού.
Μερικές από αυτές σχετίζονται με : αφυδάτωση, δυσκοιλιότητα, ξηροδερμία, κούραση, πονοκεφάλους, μειωμένη συγκέντρωση, αμνησία, μειωμένη ελαστικότητα του δέρματος, ουρολοιμώξεις, ναυτία και λιποθυμία.

Επιστημονική Βιβλιογραφία
1.Nestle,M.Διατροφή στην κλινική πράξη, εκδόσεις Παρισιανός.
2.Shirreffs,S.M.(2005). The importance of good hydration for work and exercise performance.Nutrition Reviews 63(S14-21)
3.Ritz, P.and G.Berrut (2005). The importance of good hydration for day –to- day health.Nutrition Reviews 63(S6-13)
4.Manz, F. and A.Wentz (2005).The importance of good hydration for the prevention of chronic diseases.Nutrition Reviews 63(S2-5)

Επιστροφή


Αναλύσεις - Μελέτες
Γρίπη - H1N1
Παιδεία και Κοινωνία
Ασφαλιστικό
Ασφαλιστικό - Κόμματα
Ασφαλιστικό - Οικονομία

Μας ενδιαφέρει όλους
Διατροφή
Αλλεργίες
Aids / HIV
Διαβήτης
Ισορροπημένη Διατροφή
Εγκυμοσύνη
Καρδιολογικά Θέματα
Καρκίνος
Ουρολογικά Θέματα
Παχυσαρκία
Πνεύμονας...Ζωής
Οφθαλμολογία
Σεξουαλική Υγεία
Στοματική Υγιεινή
Το Γνωρίζατε αυτό;
Ορθοπεδικά Θέματα
Περιοχή μελών
* Ξέχασα τον κωδικό
*Εγγραφή νέου μέλους
Θέματα
Υγεία & Οικογένεια
Υγεία & Πρόληψη
Υγεία & Άντρας
Υγεία & Γυναίκα
Υγεία & Παιδί
Υγεία & 3η Ηλικία
Υγεία & Ομορφιά
Υγεία & 4 Εποχές
Υγεία & Διατροφή
Υγεία & Ευ Ζήν
Υγεία & Sex
Ψυχική Υγεία

Newsletter
Newsletter
Αρχική Σελίδα | Όροι Χρήσης | Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Οι πληροφορίες οι οποίες παρέχονται στον διαδικτυακό τόπο medinfo.gr δέν έχουν συμβουλευτικό,
αλλά καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα. Παρακαλόύμε συμβουλευτείτε τον ιατρό σας.


© 2018 Medinfo   Κατασκευή ιστοσελίδων: ATnet Communications Α.Ε.