Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2018 12:21

Ελπιδοφόρο φάρμακο: Δείχνει να συρικνώνει ορισμένους Καρκίνους των Πνευμόνων.
Επιμέλεια: Δημήρης Πανταζής - Φαρμακοποιός
Πηγή: BBC
Δημοσιεύθηκε: Στις 23/11/2009 ώρα: 12:02
Όπως μας ενημερώνει το BBC, φαίνεται ότι οι επιστήμονες έχουν εντοπίσει φάρμακο που μπορεί να δώσει πολλές ελπίδες σε ασθενείς που πάσχουν από ορισμένες μορφές καρκίνου των πνευμόνων. Το φάρμακο εξάλειψε μικορκυτταρικούς όγκους στο 50% των ποντικών, ενώ ταυτόχρονα εξουδετέρωσε την ικανότητα των κυττάρων να αντιστέκονται στην χημειοθεραπεία.
Η ομάδα των επιστημόνων από το Imperial College του Λονδίνου ελπίζει τώρα να το δοκιμάσει με την ίδια επιτυχία το φάρμακο σε ασθενείς με ανεγχείρητο μορφή της συγκεκριμένης νόσου. Η μελέτη τους, μας ενημερώνει το BBC, δημοσιεύεται στο περιοδικό Cancer Research.

Όπως είναι γνωστό, ο καρκίνος του πνεύμονα είναι μια από τις πλέον φονικές μορφές  της νόσου, και η μορφή του μίκροκυτταρικού καρκίνου αποτελεί το 20% του συνόλου των περιπτώσεων, παρουσιάζοντας ιδιαίτερα κακή πρόγνωση.

Συγκεκριμένα, μόνο το 3%, περίπου, των ασθενών επιβιώνει για πέντε χρόνια. Ο καρκίνος εξαπλώνεται γρήγορα, ώστε η χειρουργική επέμβαση να μην μπορεί να αποτελέσει θεραπευτική επιλογή. Η χημειοθεραπεία, η οποία μερικές φορές συμπληρώνεται με ακτινοθεραπεία, συχνά μειώνει το μέγεθος των όγκων, αλλά συνήθως αναπτύσσονται πάλι γρήγορα, και καθίστανται μάλιστα ανθεκτικοί στην θεραπεία.

Σημαντικό ρόλο σε αυτή την διαδικασία φαίνεται να διαδραματίζει η  αυξητική ορμόνη που ονομάζεται fgf-2, η οποία φαίνεται να επιταχύνει τη διαίρεση των καρκινικών κυττάρων, αλλά και την ενεργοποίηση ενός μηχανισμού που καθιστά τα καρκινικά κύτταρα ανθεκτικά στη χημειοθεραπεία.

Το νέο φάρμακο με την κωδική ονομασία PD173074, ενημερώνει το BBC, εμποδίζει την ορμόνη fgf-2 να συνδεθεί με τα καρκινικά κύτταρα. Οι ερευνητές λένε μάλιστα ότι το νέο φάρμακο θα μπορούσε να χορηγηθεί υπό την μορφή δισκίου (χάπι).
Το προϊόν αναπτύχτηκε για πρώτη φορά το 1998 και είχε σαν στόχο την αντιμετώπιση της δημιουργίας νέων αγγείων γύρω από τον καρκινικό όγκο.

Ο καθηγητής Michael Seckl, από το Imperial College του Λονδίνου δήλωσε ότι, «ελπίζουμε να δοκιμάσουμε αυτό το φάρμακο, ή άλλα όμοια που σταματούν την δράση της ορμόνης fgf-2, σε κλινικές μελέτες σε ανθρώπους που πάσχουν από καρκίνο του πνεύμονα, για να δούμε αν αυτό θα έχει την ίδια επιτυχία».

Εμείς δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε κάθε επιτυχία στις βασανιστικές προσπάθειες που κάνει η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα για την αντιμετώπιση της φονικής αυτής νόσου.

© 2018 Medinfo   Κατασκευή ιστοσελίδων: ATnet Communications Α.Ε.