Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017 03:29

Νέα βελτιωμένη προγνωστική μέθοδος για τον καρκίνο του μαστού
Επιμέλεια: Ομάδα Medinfo
Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων
Δημοσιεύθηκε: Στις 03/02/2009 ώρα: 10:48
Μια νέα βελτιωμένη και πολλά υποσχόμενη μέθοδο για την ακριβέστερη πρόγνωση της εξέλιξης του καρκίνου του μαστού, η οποία θα επιτρέπει στους γιατρούς να προσαρμόζουν τη θεραπευτική αγωγή στις επιμέρους περιπτώσεις, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες επιβίωσης της ασθενούς, ανακοίνωσαν καναδοί επιστήμονες.

Η μέθοδος βασίζεται στην ανάλυση της αλληλεπίδρασης των πρωτεϊνών μέσα στους καρκινικούς όγκους.

Συχνά είναι δύσκολο να προβλεφθεί η εξέλιξη του όγκου στο μαστό μιας γυναίκας. Διαπιστώνοντας έγκαιρα αν η πρόγνωση μιας περίπτωσης είναι κακή, οι ογκολόγοι γιατροί θα μπορούν να δίνουν αμέσως επιθετική αγωγή (χειρουργική, ακτινοβολία, χημειοθεραπεία), σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ.

Η νέα τεχνολογία αναπτύχθηκε από ερευνητές στο Ερευνητικό Ινστιτούτο Σάμουελ Λούνενφελντ του Νοσοκομείου του Όρους Σινά στο Τορόντο, υπό τον δρα Τζεφ Ράνα. Η σχετική επιστημονική εργασία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Nature Biotechnology".

Οι ερευνητές ανέλυσαν δίκτυα πρωτεϊνών -ουσιών ζωτικών για τις κυτταρικές διεργασίες- σε καρκινικούς ιστούς 350 γυναικών. Ανακάλυψαν ότι οι γυναίκες που επιβίωσαν από την ασθένεια, είχαν διαφορετική οργάνωση των πρωτεϊνών αυτών μέσα στα καρκινικά κύτταρά τους σε σχέση με όσες πέθαναν. Η παρακολούθηση των αλληλεπιδράσεων των πρωτεϊνών και του τρόπου οργάνωσής τους μέσα στο κύτταρο επέτρεψε στους επιστήμονες να προβλέψουν σωστά στο 82% των ασθενών αν ο καρκίνος τελικά θα απέβαινε θανατηφόρος γι’ αυτές ή όχι.

Όπως είπε ο Ράνα, «προσεγγίσαμε τον καρκίνο ως πρόβλημα του πώς οι πρωτεϊνες επικοινωνούν μεταξύ τους ή πώς αλληλεπιδρούν για να σχηματίσουν δίκτυα». Οι επιστήμονες παρατήρησαν 30.000 αλληλεπιδράσεις πρωτεϊνών, που εμπλέκουν περίπου 8.000 πρωτεϊνες, και στη συνέχεια εντόπισαν έναν πυρήνα 250 πρωτεϊνών, που είναι οι πιο σημαντικές για να γίνει πρόγνωση της ασθένειας.

Το νοσοκομείο του Όρους Σινά απέκτησε εμπορική πατέντα για τη νέα μέθοδο και οι ερευνητές δημιούργησαν την εταιρία DyNeMo Biosystems, με έδρα το Τορόντο, για να αξιοποιήσουν εμπορικά το εύρημά τους. Υπολογίζεται ότι η νέα τεχνική θα είναι διαθέσιμη στους ασθενείς μέσα στην επόμενη πενταετία.

Ο καρκίνος του μαστού είναι η κορυφαία αιτία θανάτου από καρκίνο μεταξύ των γυναικών παγκοσμίως, με περίπου 465.000 θανατηφόρα περιστατικά ετησίως.