Τετάρτη 24 Μαΐου 2017 12:47
MedInfo
Εκτύπωση σελίδας  Στείλ'το σε φίλο 
 


Θεματική Αναζήτηση:


Υγεία & Πρόληψη
Η έντονη σωματική άσκηση προσθέτει δύο χρόνια ζωής στους μεσήλικες
Επιμέλεια: Ομάδα Medinfo.gr 
Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων   
Δημοσιεύθηκε: Στις 23/03/2009 ώρα: 11:17
Μικρότερη γραμματοσειρά Επαναφορά γραμματοσειράς Μεγαλύτερη γραμματοσειρά
Οι άνδρες μετά την ηλικία των 50 χρόνων, οι οποίοι κάνουν σωματική άσκηση, ζουν τουλάχιστον δύο χρόνια παραπάνω, κατά μέσο όρο, σε σχέση με τους "τεμπέληδες" της ίδιας ηλικίας, σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη.

Οι άνδρες που ασκούνται τουλάχιστον τρεις ώρες την εβδομάδα, μπορεί να ζήσουν 2,3 χρόνια παραπάνω, ενώ όσοι ασκούνται, αλλά λιγότερο, μπορούν να προσδοκούν σε ένα παραπάνω χρόνο ζωής, σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου της Ουψάλα στη Σουηδία, που δημοσιεύτηκε στη Βρετανική Ιατρική Επιθεώρηση.

Η μελέτη θεωρεί την ωφέλεια της σωματικής άσκησης κατά τη μέση ηλικία ισοδύναμη με το να κόψει κανείς το κάπνισμα. Όπως διαπίστωσαν οι Σουηδοί ερευνητές, ο θάνατος "επισκέπτεται" νωρίτερα όσους παραμένουν σωματικά αδρανείς. Το όφελος της άσκησης μπορεί να μην φανεί άμεσα, αλλά μετά από πέντε έως δέκα χρόνια, καθώς οι ασκούμενοι είναι λιγότερο επιρρεπείς σε μια σειρά από ασθένειες.

Οι ερευνητές επισημαίνουν επίσης ότι είναι λάθος η νοοτροπία πολλών μεσηλίκων ότι η άσκηση αφορά βασικά τους νέους και ότι είναι αργά να ξεκινήσουν να αθλούνται μετά τα 50. "Αυτή ακριβώς είναι η ηλικία που πρέπει κάποιος να αυξήσει το επίπεδο της άσκησής του", δήλωσε στον "Γκάρντιαν" ο Άλαν Γουάιτ, καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Λιντς. "Μετά τα 50, δεν γυμνάζεται κανείς για τους Ολυμπιακούς, αλλά για να προστατεύσει την υγεία του, περπατώντας, κάνοντας κάποιο άθλημα ή έστω χρησιμοποιώντας τις σκάλες πιο συχνά. Ποτέ δεν είναι πολύ αργά για να ξεκινήσει κανείς τέτοιες δραστηριότητες".

Ο καθιστικός τρόπος ζωής -που, μεταξύ άλλων, οδηγεί σε παχυσαρκία- αποτελεί "επιδημία" των σύγχρονων κοινωνιών και σε αυτό έχουν, μεταξύ άλλων, συμβάλει η σταδιακή μείωση των χειρωνακτικών εργασιών και η αύξηση της εργασίας στα γραφεία, η μαζική χρήση του αυτοκινήτου (και για τις πιο κοντινές διαδρομές!) και η "κατάκτηση" του ελεύθερου χρόνου από την καθιστική ηλεκτρονική ψυχαγωγία μικρών και μεγάλων (μπροστά από μια τηλεόραση ή έναν υπολογιστή).

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η σωματική άσκηση και γενικότερα η φυσική δραστηριότητα μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο ενός ατόμου να εμφανίσει περίπου 30 σημαντικές ασθένειες, όπως καρκίνο, καρδιά, εγκεφαλικό κ.α. Η άσκηση παίζει σημαντικό ρόλο στον έλεγχο του βάρους, καθώς και στη μείωση της πίεσης και της χοληστερίνης.

Μια άλλη έρευνα, από το πανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ της Αυστραλίας, που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό "Diabetes Care" (Φροντίδα για το Διαβήτη), διαπίστωσε πάντως ότι δεν αρκεί μισή ώρα στο γυμναστήριο για να αντισταθμίσει τόσες ώρες καθιστικής ζωής. Γι' αυτό συστήνει σε όλους να εκμεταλλεύονται την παραμικρή ευκαιρία για να περπατούν και να μην κάθονται, π.χ. να πηγαίνουν με τα πόδια στο γραφείο ή για ψώνια, αν είναι εφικτό.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι, άσχετα με το πόσο έντονη άσκηση ή πόσες ώρες κάθεται κανείς, όσοι κάνουν συχνά διαλείμματα από το?καθισιό, έχουν λεπτότερη μέση, χαμηλότερο συνολικό βάρος, χαμηλότερα τριγλυκερίδια και λιγότερο ζάχαρο στο αίμα. Οι Αυστραλοί ερευνητές επισημαίνουν ότι είναι ζωτικό να σηκώνεται κανείς συχνά από την καρέκλα του και να διακόπτει τακτικά την καθιστική εργασία του ή όποια άλλη καθιστική απασχόληση.

Η αυστραλιανή έρευνα έρχεται να προστεθεί σε άλλες αμερικανικές έρευνες, που δείχνουν ότι ακόμα και η απλή ορθοστασία είναι αρκετή για να διπλασιάσει το ρυθμό του μεταβολισμού στον οργανισμό και την ποσότητα των θερμίδων που αυτός καίει. Τα ένζυμα που είναι υπεύθυνα για τη διάσπαση των λιπών στο σώμα, καταπιέζονται όταν ένας άνθρωπος κάθεται, αντί να στέκεται όρθιος ή να περπατά.

Επιστροφή


Αναλύσεις - Μελέτες
Γρίπη - H1N1
Παιδεία και Κοινωνία
Ασφαλιστικό
Ασφαλιστικό - Κόμματα
Ασφαλιστικό - Οικονομία

Μας ενδιαφέρει όλους
Διατροφή
Αλλεργίες
Aids / HIV
Διαβήτης
Ισορροπημένη Διατροφή
Εγκυμοσύνη
Καρδιολογικά Θέματα
Καρκίνος
Ουρολογικά Θέματα
Παχυσαρκία
Πνεύμονας...Ζωής
Οφθαλμολογία
Σεξουαλική Υγεία
Στοματική Υγιεινή
Το Γνωρίζατε αυτό;
Ορθοπεδικά Θέματα
Περιοχή μελών
* Ξέχασα τον κωδικό
*Εγγραφή νέου μέλους
Θέματα
Υγεία & Οικογένεια
Υγεία & Πρόληψη
Υγεία & Άντρας
Υγεία & Γυναίκα
Υγεία & Παιδί
Υγεία & 3η Ηλικία
Υγεία & Ομορφιά
Υγεία & 4 Εποχές
Υγεία & Διατροφή
Υγεία & Ευ Ζήν
Υγεία & Sex
Ψυχική Υγεία

Newsletter
Newsletter
Αρχική Σελίδα | Όροι Χρήσης | Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Οι πληροφορίες οι οποίες παρέχονται στον διαδικτυακό τόπο medinfo.gr δέν έχουν συμβουλευτικό,
αλλά καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα. Παρακαλόύμε συμβουλευτείτε τον ιατρό σας.


© 2017 Medinfo   Κατασκευή ιστοσελίδων: ATnet Communications Α.Ε.