Τετάρτη 28 Ιουνίου 2017 20:33
MedInfo
Εκτύπωση σελίδας  Στείλ'το σε φίλο 
 


Θεματική Αναζήτηση:


Υγεία & Πρόληψη
Πνευματική άσκηση και εγκεφαλική λειτουργία
Επιμέλεια: Δ. Πανταζής - Φαρμακοποιός 
Πηγή: Reuters   
Δημοσιεύθηκε: Στις 01/02/2010 ώρα: 00:14
Μικρότερη γραμματοσειρά Επαναφορά γραμματοσειράς Μεγαλύτερη γραμματοσειρά
Όπως μας ενημερώνει το πρακτορείο REUTER, δύο νέες μελέτες μας δίνουν πρόσθετες ενδείξεις σχετικά με τον ρόλο της αεροβικής άσκησης στην διατήρηση της υγείας του εγκεφάλου και συγκεκριμένα την διατήρηση της λειτουργίας της μνήμης η οποία μειώνεται με την γήρανση.
Στην μια μελέτη τα δεδομένα έδειξαν, ότι η μέτρια φυσική άσκηση, όπως είναι αυτή που προσφέρει το βάδισμα, το κολύμπι ή η γιόγκα, μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο διαταραχών της μνήμης σε ανθρώπους της μέσης ηλικίας ή και «γηραιότερους».
Επίσης σε μια άλλη μελέτη μια ομάδα ηλικιωμένων ανθρώπων που ήδη είχαν προβλήματα μνήμης, παρουσίασαν σημαντική βελτίωση στην πνευματική τους ικανότητα, μετά από έξι μήνες έντονης αεροβικής άσκησης.

Οι άνθρωποι με ήπια συμπτώματα απώλειας ή εξασθένησης της μνήμης   – γνωστής σαν ήπια νοητική εξασθένιση (mild cognitive impairment) - τυπικά παρουσιάζουν κάποιες δυσκολίες μνήμης, όπως είναι, για παράδειγμα, το γεγονός ότι ξεχνούν που βάζουν κάποια αντικείμενα ή τα ονόματα κάποιων ανθρώπων.

Κάθε χρόνο ένα 10-15% των ανθρώπων που έχουν ήπια συμπτώματα απώλειας μνήμης θα αναπτύξουν άνοια, σε σύγκριση με το 1-2% του γενικού πληθυσμού. Ήδη προηγούμενες μελέτες σε ζώα και ανθρώπους είχαν δείξει ότι η άσκηση βοηθάει σημαντικά στην βελτίωση της σκέψης και της μνήμης.

Για να ερευνήσουν περαιτέρω αυτή την δυνατότητα οι ερευνητές μελέτησαν 33 άτομα με ήπια απώλεια της μνήμης. 23 από αυτούς «δαπανούσαν» 45 έως 60 λεπτά την ημέρα για 4 ημέρες την εβδομάδα και 6 μήνες, κάνοντας κάποια απλή εργασία ή γυμναστική με στατικό ποδήλατο. Οι υπόλοιποι 10, από τις 33 ανθρώπους με ήπια απώλεια μνήμης δεν είχαν κάποια δραστηριότητα και διατηρούσαν χαμηλούς καρδιακούς ρυθμούς.

Μετά λοιπόν από τους 6 μήνες, οι άνθρωποι εκείνοι που ασκούνταν, «βελτίωσαν τις ικανότητες της προσοχής, συγκέντρωσης, προγραμματισμού και εκτέλεσης πολλαπλών στόχων», δήλωσε η επικεφαλής της μελέτης Dr. Laura Baker. Αντίθετα οι επιδόσεις της μνήμης, όσων δεν ασκούνταν, χειροτέρευσαν. Η Dr. Baker, που προέρχεται από την Ιατρική Σχολή του πανεπιστημίου της Washington, σημείωσε ακόμα ότι, η βελτίωση της μνήμης, με την αεροβική άσκηση, ήταν καλλίτερη για τις γυναίκες σε σχέση με τους άνδρες.

Σε άλλη μελέτη, που διεξήχθη από τον Dr. Yonas E. Geda και τους συνεργάτες του από την Mayo Clinic στο Rochester της Minnesota, συμμετείχαν 1324 ηλικιωμένοι χωρίς άνοια κατά τα έτη 2006-2008. Οι ειδικοί καθόρισαν ότι 198 από αυτούς παρουσίαζαν συμπτώματα ήπιας απώλειας της μνήμης, ενώ οι 1126 από αυτούς είχαν κανονικές γνωστικές λειτουργίες.

Οι ερευνητές βρήκαν ότι οι άνθρωποι εκείνοι που έκαναν μέτρια άσκηση, όπως βάδην, αεροβικές ασκήσεις ή κολύμπι, στην ηλικία των 40 και 50, αλλά και αργότερα, ήταν λιγότερο «επιρρεπείς» στο να αναπτύξουν ήπια συμπτώματα απώλειας μνήμης. Γενικότερα η μέτρια άσκηση κατά την μέση ηλικία σχετίζονταν με μείωση της πιθανότητας εμφάνισης ήπιας απώλειας της μνήμης κατά 39%, ενώ η ή μέτρια άσκηση κατά την «τρίτη» ηλικία συνδέονταν με 32% μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης νοητικής απώλειας.

Τέλος να σημειώσουμε ότι και οι δύο μελέτες δημοσιεύτηκαν στο έγκυρο επιστημονικό περιοδικό  Archives of Neurology.

Εμείς έχουμε να σημειώσουμε ότι, για άλλη μια φορά αποδεικνύεται πως η ποιότητα της υγείας μας, σε όλες τις φάσεις και ηλικίες της ζωής, συνδέεται στενότερα με τον τρόπο που ζούμε και δρούμε, παρά με τα συστήματα υγείας και τις θεραπείες που υπάρχουν και αφορούν κατά κύριο λόγο την αντιμετώπιση των ατυχών συμβάντων (ασθενειών) που λαμβάνουν χώρα.

Έτσι, για παράδειγμα, ας μην ξεχνάμε, ότι η άσκηση είναι σημαντική για την ομαλή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος και επομένως της αιμάτωσης του εγκεφάλου.

Προσωπικά έζησα το πρόβλημα της συνεχούς έκπτωσης της νοητικής λειτουργίας, λόγω «ακινησίας», με την μητέρα μου ή οποία σε ηλικία 82 ετών έσπασε τον γοφό της από πτώση. Η συνέχεια ήταν ότι, κατελήφθη από φόβο και παραιτήθηκε από κάθε δραστηριότητα (μέχρι και το ατυχές συμβάν ήταν μια ενεργή και δραστήρια γυναίκα), ενώ δεν υπήρχε ουσιαστικά κανένα άλλο πρόβλημα. Έτσι,  σταδιακά καθηλώθηκε στην καρέκλα και μετά στο κρεβάτι παρουσιάζοντας χρόνο με τον χρόνο δραματική πτώση της νοητικής της ικανότητας. Τελικά απεβίωσε σε ηλικία 90 ετών έχοντας μεγάλη εξασθένιση της νοητικής της ικανότητας και σημαντική απώλεια μνήμης.

Είναι νομίζω αναγκαίο να κατανοήσουμε, ότι και για τα θέματα υγείας ισχύει η σοφή λαϊκή παροιμία: «όπως στρώσεις θα κοιμηθείς». Αυτός είναι και ο λόγος που κατά την άποψη μας είναι απαραίτητο να ασχοληθεί η πολιτεία με το θέμα «παιδεία της υγείας» και μάλιστα από το Δημοτικό. Σε αντίθετη περίπτωση καμία οικονομική ανάπτυξη δεν πρόκειται να ισοσκελίσει τα αυξημένα κόστη υγείας και περίθαλψης.
Επιστροφή


Αναλύσεις - Μελέτες
Γρίπη - H1N1
Παιδεία και Κοινωνία
Ασφαλιστικό
Ασφαλιστικό - Κόμματα
Ασφαλιστικό - Οικονομία

Μας ενδιαφέρει όλους
Διατροφή
Αλλεργίες
Aids / HIV
Διαβήτης
Ισορροπημένη Διατροφή
Εγκυμοσύνη
Καρδιολογικά Θέματα
Καρκίνος
Ουρολογικά Θέματα
Παχυσαρκία
Πνεύμονας...Ζωής
Οφθαλμολογία
Σεξουαλική Υγεία
Στοματική Υγιεινή
Το Γνωρίζατε αυτό;
Ορθοπεδικά Θέματα
Περιοχή μελών
* Ξέχασα τον κωδικό
*Εγγραφή νέου μέλους
Θέματα
Υγεία & Οικογένεια
Υγεία & Πρόληψη
Υγεία & Άντρας
Υγεία & Γυναίκα
Υγεία & Παιδί
Υγεία & 3η Ηλικία
Υγεία & Ομορφιά
Υγεία & 4 Εποχές
Υγεία & Διατροφή
Υγεία & Ευ Ζήν
Υγεία & Sex
Ψυχική Υγεία

Newsletter
Newsletter
Αρχική Σελίδα | Όροι Χρήσης | Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Οι πληροφορίες οι οποίες παρέχονται στον διαδικτυακό τόπο medinfo.gr δέν έχουν συμβουλευτικό,
αλλά καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα. Παρακαλόύμε συμβουλευτείτε τον ιατρό σας.


© 2017 Medinfo   Κατασκευή ιστοσελίδων: ATnet Communications Α.Ε.