Δευτέρα 21 Αυγούστου 2017 17:04
MedInfo
Εκτύπωση σελίδας  Στείλ'το σε φίλο 
 


Θεματική Αναζήτηση:


Υγεία & Πρόληψη
Μεσογειακή διατροφή.
Επιμέλεια: Μαρία Κουφάκη (MSc) - Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος 
Πηγή: Επιστημονική βιβλιογραφία   
Δημοσιεύθηκε: Στις 02/01/2008 ώρα: 16:34
Μικρότερη γραμματοσειρά Επαναφορά γραμματοσειράς Μεγαλύτερη γραμματοσειρά
Η Μεσογειακή διατροφή θεωρείται ο χρυσός κανόνας πάνω στον οποίο βασίζεται η υγιεινή διατροφή και έχει σχετιστεί με μειωμένα ποσοστά θνησιμότητας.

Πώς ξεκίνησε όμως και πού βασίζεται η Μεσογειακή διατροφή?
Η πρώτη απόπειρα προσδιορισμού του Μεσογειακού τρόπου διατροφής έγινε την δεκαετία του 50, από τους επιστήμονες Keys και Grande οι οποίοι ανέδειξαν τις διατροφικές συνήθειες διαφόρων μεσογειακών χωρών όπως της Ελλάδας (και ειδικότερα της Κρήτης ) και της νότιας Ιταλίας.

Τι περιλαμβάνει όμως η Μεσογειακή διατροφή?
Η Μεσογειακή διατροφή παρουσιάζεται γραφιστικά σε μορφή πυραμίδας όπου η βάση αναφέρεται σε τροφές που καταναλώνονται πιο συχνά και η κορυφή σε τροφές που καταναλώνονται σε μικρότερη συχνότητα.

Πιο συγκεκριμένα η αρχές της Μεσογειακής διατροφής προτείνουν:
1. Καθημερινή πρόσληψη:
Ακατέργαστων δημητριακών και πολύσπορων προϊόντων ολικής (πολύσπορο ψωμί, προϊόντα ολικής αλέσεως) λαχανικών και φρούτων, χαμηλών σε λιπαρά γαλακτοκομικών προϊόντων, ελαιολάδου και μέτρια κατανάλωση κρασιού. Καθημερινή φυσική δραστηριότητα.
2. Εβδομαδιαία κατανάλωση: Πατατών, ψαριού, ξηρών καρπών, πουλερικών, αυγών και γλυκών.
3. Μηνιαία: Κατανάλωση κόκκινου κρέατος

Ο ρόλος της Μεσογειακής διατροφής στην υγεία μας και στην πρόληψη της παχυσαρκίας.
Όλα τα παραπάνω συστατικά της Μεσογειακής διατροφής συντελούν στην βελτίωση της υγείας μας και στην μείωση των πιθανότητων εμφάνισης παχυσαρκίας. Ειδικότερα,η ύπαρξη φρούτων και λαχανικών στην μεσογειακή διατροφή , λόγω της ύπαρξης βιταμινών C,E καθώς και των καροτενοειδών βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου και των καρδιαγγειακών νοσημάτων (λόγω των αντιοξειδωτικών χαρακτηριστικών τους ) καθώς συντελεί και στην καλή λειτουργία του εντέρου λόγω της αυξημένης ποσότητας των φυτικών ινών των φρούτων και λαχανικών.

Επίσης η μέτρια χρήση ελαιόλαδου στην διατροφή μας, βοηθά στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων, στην μείωση  της LDL κακής χοληστερίνης καθώς και στην απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών από τις τροφές.

Τέλος η μέτρια χρήση κρασιού (1-2 ποτηράκια κρασιού την μέρα) μέσω των αντιοξειδωτικών συστατικών (ταννίνες, κατεχίνες κ.α) βοηθά στην καταπολέμηση των καρδιαγγειακών νοσημάτων και στην αύξηση της καλής HDL χοληστερίνης.
Ολοκληρώνοντας, η καθημερινή μας διατροφή, διαμορφωμένη στα πλαίσια του Μεσογειακού τρόπου διατροφής και προσαρμοσμένη στις διατροφικές μας προτιμήσεις και στις καθημερινές μας ανάγκες μπορεί ουσιαστικά να μας βοηθήσει να ελέγξουμε το βάρος μας και να καταπολέμησουμε την μάστιγα της παχυσαρκίας.

Επιστημονική βιβλιογραφία:
• Formiguera,X. and Canton ,A.(2004), Obesity:epidermiologyand clinical aspects.Best Practice & Research Gastroenterology, 18 (6) 1125-1146
• Varo,J.J,Martinez –Gonzalez,M.A and Martinez ,J.A.(2002).Obesity prevalence in Europe .Anales del
• The disease burden associated with overweight and obesity ,Journal of the American Medical Association 282,1523-1529
• Marinez-Gonzalez,M.A.Alonso,S.Fermandez-Jame,E.and de Irala,J.(2003).What is protective in the Mediterranean diet?atherosclerosis,166,405-7

Επιστροφή


Αναλύσεις - Μελέτες
Γρίπη - H1N1
Παιδεία και Κοινωνία
Ασφαλιστικό
Ασφαλιστικό - Κόμματα
Ασφαλιστικό - Οικονομία

Μας ενδιαφέρει όλους
Διατροφή
Αλλεργίες
Aids / HIV
Διαβήτης
Ισορροπημένη Διατροφή
Εγκυμοσύνη
Καρδιολογικά Θέματα
Καρκίνος
Ουρολογικά Θέματα
Παχυσαρκία
Πνεύμονας...Ζωής
Οφθαλμολογία
Σεξουαλική Υγεία
Στοματική Υγιεινή
Το Γνωρίζατε αυτό;
Ορθοπεδικά Θέματα
Περιοχή μελών
* Ξέχασα τον κωδικό
*Εγγραφή νέου μέλους
Θέματα
Υγεία & Οικογένεια
Υγεία & Πρόληψη
Υγεία & Άντρας
Υγεία & Γυναίκα
Υγεία & Παιδί
Υγεία & 3η Ηλικία
Υγεία & Ομορφιά
Υγεία & 4 Εποχές
Υγεία & Διατροφή
Υγεία & Ευ Ζήν
Υγεία & Sex
Ψυχική Υγεία

Newsletter
Newsletter
Αρχική Σελίδα | Όροι Χρήσης | Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Οι πληροφορίες οι οποίες παρέχονται στον διαδικτυακό τόπο medinfo.gr δέν έχουν συμβουλευτικό,
αλλά καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα. Παρακαλόύμε συμβουλευτείτε τον ιατρό σας.


© 2017 Medinfo   Κατασκευή ιστοσελίδων: ATnet Communications Α.Ε.