Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2017 06:13

Το τρίψιμο των χεριών μεταξύ τους μετά το πλύσιμο, αυξάνει τον κίνδυνο μόλυνσης
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Δημοσιεύθηκε: Στις 10/09/2010 ώρα: 11:43
Όταν τρίβουμε τα χέρια μας μεταξύ τους, για παράδειγμα σε ένα μηχάνημα στεγνώματος μιας τουαλέτας, αφού τα έχουμε πλύνει στο νιπτήρα, μπορεί άθελά μας να εξουδετερώνουμε την ωφέλεια από το πλύσιμο και να αυξάνουμε τον κίνδυνο μόλυνσης, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη.
Η έρευνα, υπό την δρα Άνα Σνέλινγκ του πανεπιστημίου Μπράντφορντ, δημοσιεύτηκε στο περιοδικό μικροβιολογίας "Journal of Applied Microbiology", σύμφωνα με τη βρετανική "Τέλεγκραφ".

Η μελέτη, επίσης, διαπίστωσε ότι αν κανείς δεν στεγνώνει καθόλου τα χέρια του, αλλά απλώς τα σκουπίζει βιαστικά στα ρούχα του, επίσης αυξάνει τον κίνδυνο εξάπλωσης των βακτηρίων.

Αν και οι αυτόματοι στεγνωτήρες χεριών θεωρούνται πιο φιλικοί για το περιβάλλον σε σχέση με τις χάρτινες πετσέτες, οι βρετανοί επιστήμονες διαπίστωσαν ότι έμμεσα αυξάνουν τον κίνδυνο εξάπλωσης βακτηρίων, όταν οι άνθρωποι τρίβουν τα χέρια τους μετά το πλύσιμο. Έτσι, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τελικά οι χάρτινες πετσέτες είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος μείωσης του κινδύνου μόλυνσης μετά το πλύσιμο.

Τα βακτήρια που ζουν στο ανθρώπινο δέρμα, ανεβαίνουν ψηλότερα πάνω στην επιφάνειά του, όταν τρίβουμε τα χέρια μας μεταξύ τους σε ένα στεγνωτήρα και έτσι μπορούν, στη συνέχεια, να μεταφερθούν ευκολότερα σε άλλες επιφάνειες.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, όταν πλένουμε τα χέρια μας, ο αριθμός των μικροβίων στο δέρμα μας μειώνεται μεν, αλλά δεν εξαφανίζεται κατ' ανάγκην, αντίθετα διάφορες έρευνες έχουν βεβαιώσει ότι, ακόμα και μετά το πλύσιμο, μπορεί να παραμείνει στα χέρια μας μια ποικιλία μικροοργανισμών. Αν τα χέρια μας είναι ακόμα υγρά και τα τρίβουμε μεταξύ τους ή πάνω μας, τα μικρόβια μεταφέρονται πιο εύκολα σε άλλες επιφάνειες. Όσο πιο υγρά μένουν τα χέρια μετά το πλύσιμο, τόσο πιο μεγάλος είναι ο κίνδυνος μεταφοράς μικροβίων.

"Η καλή υγιεινή των χεριών συνεπάγεται καλό στέγνωμα των χεριών και όχι μόνο πλύσιμό τους. Η πιο υγιεινή μέθοδος στεγνώματος των χεριών είναι με την χρήση χάρτινων πετσετών ή ενός μηχανικού στεγνωτήρα, ο οποίος όμως δεν απαιτεί να τρίψουμε τα χέρια μας μεταξύ τους", δήλωσε η Σνέλινγκ.