Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017 17:46
MedInfo
Εκτύπωση σελίδας  Στείλ'το σε φίλο 
 


Θεματική Αναζήτηση:


Υγεία & Πρόληψη
Η υγιεινή διατροφή καταπολεμά τις ρυτίδες
Επιμέλεια: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων 
Πηγή: http://health.ana-mpa.gr   
Δημοσιεύθηκε: Στις 02/05/2008 ώρα: 10:22
Μικρότερη γραμματοσειρά Επαναφορά γραμματοσειράς Μεγαλύτερη γραμματοσειρά
Οι άνθρωποι που τρώνε πολλά φρούτα και λαχανικά είναι πιθανό να έχουν λιγότερες ρυτίδες και να δείχνουν νεώτεροι, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Ακόμη και όσοι καταναλώνουν κανονικές ποσότητες λαχανικών, μπορούν να κάνουν το δέρμα τους να φαίνεται νεότερο εάν συμπεριλάβουν στο διαιτολόγιό τους πολλές τομάτες και κόκκινη πάπρικα, υποδηλώνει η μελέτη που δημοσιεύεται στην γερμανική ιατρική επιθεώρηση «Der Dermatologe».

Οι ελεύθερες ρίζες είναι ιδιαίτερα δραστικά μόρια οξυγόνου, που αποτελούν την κύρια αιτία πρόωρης γήρανσης του δέρματος, ενώ έχουν σχετισθεί και με τον καρκίνο του δέρματος.

Οι αντιοδειξωτικές ουσίες που υπάρχουν στον οργανισμό μας πιστεύεται ότι εμποδίζουν τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες στα κύτταρα του σώματος. Ωστόσο ο οργανισμός δεν μπορεί να παράγει όλες τις αντιοξειδωτικές ουσίες, ούτε σε επαρκείς ποσότητες – γι’ αυτό πρέπει να τις προμηθεύεται από την τροφή.

Οι ουσίες με τις ισχυρότερες αντιοξειδωτικές ιδιότητες είναι οι βιταμίνες Α, C, D, Ε και βήτα-καροτίνη, αλλά και τα φλαβονοειδή. Λαχανικά όπως τα καρότα, οι τομάτες, η πάπρικα και το λάχανο περιέχουν πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες – το ίδιο και το πράσινο τσάι.

Στη νέα μελέτη, που διεξήχθη στο Νοσοκομείο Charite του Βερολίνου, διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι με υψηλή συγκέντρωση αντιοξειδωτικών ουσιών στην επιδερμίδα έδειχναν νεότεροι γιατί είχαν λιγότερες ρυτίδες.

Η μελέτη έδειξε ακόμη ότι οι λάτρεις της χορτοφαγίας είχαν περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες στον οργανισμό τους σε σχέση με αυτούς που δεν είχαν τα λαχανικά βάση της διατροφής τους.

Οι συντάκτες της μελέτης, ωστόσο, προειδοποιούν ότι η υπερβολική λήψη αντιοξειδωτικών ουσιών με τη μορφή διατροφικών συμπληρωμάτων μπορεί να μην έχει ανάλογα αποτελέσματα, ενώ στην χειρότερη περίπτωση ενδέχεται να έχει ακριβώς τα αντίθετα.

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες, μέχρι την ηλικία των 25 ετών το δέρμα είναι απαλό και σφριγηλό, καθώς το κολλαγόνο τού χαρίζει αντοχή και η ουσία ελαστίνη ελαστικότητα.

Οι ρυτίδες και η χαλάρωση του δέρματος πρωτοεμφανίζονται από την ηλικία των 30 ετών, όταν η παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης μειώνεται σταδιακά – γεγονός φυσιολογικό με το πέρασμα του χρόνου. Την όλη κατάσταση επιβαρύνει περαιτέρω η αλόγιστη έκθεση στον ήλιο, η οποία είναι γνωστό ότι προκαλεί πρόωρη γήρανση (η διεργασία αυτή λέγεται φωτογήρανση).

Τα αντιοξειδωτικά στοιχεία καθυστερούν το ρυθμό της φυσιολογικής γήρανσης, ενώ παράλληλα εξουδετερώνουν έως ενός βαθμού την αρνητική επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας και των άλλων στοιχείων που περιέχουν ελεύθερες ρίζες , όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση και ο καπνός.

Για να προσλαμβάνει κανείς επαρκείς ποσότητες από τις παραπάνω βιταμίνες πρέπει να τρώει τα τρόφιμα που τις περιέχουν.

Καλές πηγές τους είναι, μεταξύ άλλων, οι εξής:

* Βιταμίνη Α: ζωικές τροφές (λ.χ. κρόκος αυγού), γαλακτοκομικά προϊόντα, συκώτι, «παχιά» ψάρια (λ.χ. σκουμπρί, σαρδέλα, σολομός).

* Βιταμίνη C: όλα τα εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, γκρέιπ φρουτ, λεμόνια), ντομάτες, μπρόκολο, σπανάκι, πιπεριές.

* Βιταμίνη D : μουρουνέλαιο, ψάρια, εμπλουτισμένα δημητριακά.

* Βιταμίνη Ε: φυτικά έλαια (κυρίως ελαιόλαδο), σπόροι σιταριού, ξηροί καρποί, δημητριακά, πράσινα λαχανικά.

* Βήτα-καροτίνη: σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά, γλυκοπατάτες, καρότα.

* Φλαβονοειδή: τσάι, φράουλες, κρεμμύδια, μήλα, σταφύλια, μπρόκολο, σπανάκι, μπανάνες, πατάτες, κόκκινο κρασί.

Επιστροφή


Αναλύσεις - Μελέτες
Γρίπη - H1N1
Παιδεία και Κοινωνία
Ασφαλιστικό
Ασφαλιστικό - Κόμματα
Ασφαλιστικό - Οικονομία

Μας ενδιαφέρει όλους
Διατροφή
Αλλεργίες
Aids / HIV
Διαβήτης
Ισορροπημένη Διατροφή
Εγκυμοσύνη
Καρδιολογικά Θέματα
Καρκίνος
Ουρολογικά Θέματα
Παχυσαρκία
Πνεύμονας...Ζωής
Οφθαλμολογία
Σεξουαλική Υγεία
Στοματική Υγιεινή
Το Γνωρίζατε αυτό;
Ορθοπεδικά Θέματα
Περιοχή μελών
* Ξέχασα τον κωδικό
*Εγγραφή νέου μέλους
Θέματα
Υγεία & Οικογένεια
Υγεία & Πρόληψη
Υγεία & Άντρας
Υγεία & Γυναίκα
Υγεία & Παιδί
Υγεία & 3η Ηλικία
Υγεία & Ομορφιά
Υγεία & 4 Εποχές
Υγεία & Διατροφή
Υγεία & Ευ Ζήν
Υγεία & Sex
Ψυχική Υγεία

Newsletter
Newsletter
Αρχική Σελίδα | Όροι Χρήσης | Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Οι πληροφορίες οι οποίες παρέχονται στον διαδικτυακό τόπο medinfo.gr δέν έχουν συμβουλευτικό,
αλλά καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα. Παρακαλόύμε συμβουλευτείτε τον ιατρό σας.


© 2017 Medinfo   Κατασκευή ιστοσελίδων: ATnet Communications Α.Ε.